Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (1)ΜΟΤΣΙΑ ΕΛΠΙΔΑ
                        Κλάδος/Ειδικότητα (1)ΠΕ02
                        Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (2)Ιωάννα Ζευγολάτη
                        Κλάδος/Ειδικότητα (2)ΠΕ 02
Τίτλος του ομίλου“Ένα βιβλίο…ταξίδι έμπνευσης και δημιουργίας” Φιλαναγνωσία και Δημιουργική γραφή
                        Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος   Λογοτεχνία- Γλώσσα
                        Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα    2 ώρες
                        Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος      Α΄-Β΄-Γ΄
      Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματαΟι μαθητές:            -να καλλιεργήσουν την αγάπη για το βιβλίο και να βιώσουν την απόλαυση της ανάγνωσης να ασκήσουν την κριτική τους σκέψη, να αναπτύξουν τη φαντασία τουςνα συγκρίνουν τη λογοτεχνική απόδοση με την κινηματογραφική απόδοση ενός βιβλίουνα εξοικειωθούν με τεχνικές δημιουργικής γραφής και να ασκηθούν σε αυτή αξιοποιώντας ευκαιρίες έκφρασης (γραπτής απόδοσης ή δραματοποίησης) αλλά και με εργαλεία ψηφιακής αφήγησηςνα γνωρίσουν το μαγικό χώρο του βιβλίου μέσα από επισκέψεις σε βιβλιοθήκες, συμμετοχή σε διαγωνισμούς και εκπαιδευτικά προγράμματα, γνωριμία με συγγραφείς να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης και της ευελιξίας στην επίλυση προβλημάτων  
  Διδακτική μεθοδολογίαΑνάγνωση, δημιουργική συζήτηση, ασκήσεις δημιουργικότητας: μίμηση και δημιουργικός μετασχηματισμός κειμένων ,δημιουργική γραφή, δραματοποίηση, ψηφιακή αφήγηση, εικαστική απεικόνιση κ.λπ
  Αναλυτικό ΠρόγραμμαΟκτώβριος Γνωριμία των μελών του ομίλου- αυτοπαρουσίασηΑναζήτηση βιβλίων που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων και στους στόχους του ομίλουΕπίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Χαλκίδας   Νοέμβριος-Δεκέμβριος ( Έλληνες λογοτέχνες) Γνωριμία με έργα Ελλήνων συγγραφέων Ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων/αποσπασμάτων από τα βιβλία, δημιουργική συζήτηση καιΕισαγωγή στις πολυμεσικές εφαρμογές ψηφιακής αφήγησης Ιανουάριος-Μάρτιος (ξένη λογοτεχνία) Ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων/αποσπασμάτων από σπουδαίους ξένους λογοτέχνες και δημιουργική αξιοποίησή τους Απρίλιος-Μάιος Συνεργασία με τον Όμιλο Πληροφορικής για την παραγωγή ψηφιακού υλικού (digital storytelling, podcast)   Μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης των βιβλίων/ αποσπασμάτων από τους μαθητές σε όλες τις φάσεις ομαδικές και ατομικές εργασίες μαθητών στη δημιουργική γραφή και την ψηφιακή αφήγησηπαρακολούθηση κινηματογραφικών / τηλεοπτικών μεταφορών βιβλίων καλλιτεχνική έκφραση (μουσική απόδοση κειμένου, εικαστική απεικόνιση) ΓΕΝΙΚΑ εκπαιδευτικές επισκέψεις συμμετοχή σε δράσεις και λογοτεχνικούς διαγωνισμούςσυνεργασία με άλλους ομίλους του σχολείου (όμιλος θεάτρου και όμιλος πληροφορικής)παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και κινηματογραφικών ταινιώνβιβλιοπαρουσίαση των έργων που μελετήθηκαν στη σχολική κοινότητα
     Διδακτικό  υλικό        (έντυπο και       ηλεκτρονικό)Βιβλία  από  τη σχολική βιβλιοθήκη  τη Δημόσια βιβλιοθήκη Χαλκίδας  την προσωπική βιβλιοθήκη  των μαθητών τα σχολικά εγχειρίδια  
            Τρόπος επιλογής μαθητώνΚατά προτεραιότητα δήλωσης  
                        Τρόποι αξιολόγησης μαθητώνΑτομικές και ομαδικές εργασίεςΣυμμετοχή, ενδιαφέρον, συνέπεια, συνεργατική διάθεση στις δράσεις του ομίλου
Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης)  Προτεινόμενη ημέρα Παρασκευή            14.00 – 15.30  
                        Τόπος διεξαγωγής ομίλου1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ- Χώρος Βιβλιοθήκης
                        Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες 
            Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη Δημόσια Βιβλιοθήκη Χαλκίδας συνεργασία με άλλους ομίλους του σχολείου (όμιλος θεάτρου και όμιλος πληροφορικής) συνεργασία με σχολεία της ευρύτερης περιοχής
            Εκπαιδευτικές επισκέψειςΔημόσια Βιβλιοθήκη Χαλκίδας Ίδρυμα Αικ. Λασκαρίδη Παρακολούθηση θεατρικών έργων  
  Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου Αποτίμηση του βαθμού συμμετοχής και συνεργασίας των συμμετεχόντων  Αξιολόγηση επίτευξης των στόχων του ομίλου.
                    Παραδοτέα1.«Βιβλίο» (έντυπο / ψηφιακό) με τα κείμενα δημιουργικής γραφής των μαθητών του ομίλου  2. Παρουσίαση των μαθητικών εργασιών- Βιβλιοπαρουσιάσεις