Ο εσωτερικός κανονισμός σχολικής ζωής εγκρίθηκε από τα αρμόδια όργανα (Δ/ντή ΔΔΕ και Συντονίστρια Παιδαγωγικής ευθύνης) για το 1ο ΓΕΛ Χαλκίδας (2020-2021) , ήταν προϊόν επεξεργασίας  και συνεργασίας όλης της σχολικής κοινότητας.

1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

* Η έναρξη των μαθημάτων γίνεται στις 8:10 και η λήξη τους στις 14:00. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο είναι σημαντική, δείγμα σεβασμού προς τον διδάσκοντα και τους συμμαθητές. Στις περιπτώσεις μάλιστα της πρωινής συνάθροισης γίνονται σημαντικές ενημερώσεις.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν γίνεται πρωινή κοινή σύναξη των μαθητών στο προαύλιο (εκτός αν υπάρξει ανάγκη και έχουν ληφθεί τα μέτρα για τη σύναξη με τις προβλεπόμενες αποστάσεις) και οι μαθητές πηγαίνουν κατ΄ ευθείαν στις τάξεις τους, όπου τους υποδέχονται οι διδάσκοντες. Συνιστάται κατά την είσοδο στο σχολείου η χρήση του απολυμαντικού που βρίσκεται σε κοινόχρηστους  χώρους και στις τάξεις.

* Όσοι μαθητές προσέρχονται με καθυστέρηση δεν διακόπτουν το μάθημα. Παραμένουν στο προαύλιο ή σε στεγασμένο χώρο στο σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνει δεκτός μαθητής σε μάθημα με μικρή καθυστέρηση, εάν και εφόσον υπάρχει ενημέρωση και αιτιολόγηση από τον γονιό για την καθυστέρηση. Ο μαθητής εισέρχεται στην τάξη με σημείωμα της Δ/νσης.

* Η εξωτερική θύρα επί της Κατσικογιάννη κλείνει με την έναρξη των μαθημάτων (ανοίγει αυτή πάλι με τη λήξη των μαθημάτων)  και η είσοδος – έξοδος γίνεται από τη θύρα της Γκορτζή υπό τον έλεγχο της φύλακα. Οι μαθητές δείχνουν σεβασμό προς τη φύλακα και δεν την φέρνουν σε δύσκολη θέση.

*Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Ο μαθητής προσέρχεται στο γραφείο της Δ/νσης συνοδεία του απουσιολόγου για την καταγραφή της απουσίας και την ενημέρωση του γονιού. Αν υπάρχει ανάγκη για προγραμματισμένη αποχώρηση, καλό είναι ο γονιός  να ενημερώσει έγκαιρα το σχολείο.  

* Αν μαθητής απουσιάζει αδικαιολόγητα και επιλεκτικά από μάθημα, ενδιάμεση  ή τελευταία ώρα, ο διδάσκων ενημερώνει την ίδια ώρα τη Διεύθυνση, ώστε να αναζητηθεί ο μαθητής και να ενημερωθεί σχετικά ο γονιός.

* Οι μαθητές υπακούουν στις υποδείξεις – παρατηρήσεις των εφημερευόντων.

* Στα ενδεχόμενα κενά μαθημάτων που προκύπτουν οι μαθητές δεν απομακρύνονται από τον χώρο του σχολείου. Παραμένουν στην αίθουσά τους ή σε άλλο χώρο του σχολείου (αυλή-βιβλιοθήκη) υπό την επιτήρηση διαθέσιμου εκπαιδευτικού. Απομάκρυνση μαθητή από τον χώρο του σχολείου είναι σημαντική παρέκκλιση, η οποία βάζει σε πιθανό και σοβαρό κίνδυνο πρωτίστως τον ίδιο.

2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών

– Ο αλληλοσεβασμός εκπαιδευτικών, μαθητών και συμμαθητών είναι βασικός παράγοντας για την ομαλή λειτουργία της σχολικής ζωής και την εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας. Κάθε απόκλιση από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα και ελέγχονται παιδαγωγικά σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

– Με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο, η σχολική μας κοινότητα αξιοποιεί θεσμούς και δυνατότητες, που όρισε η ίδια κατά τη σύνταξη προγενέστερου πλαισίου σχολικής ζωής. Έτσι, όσον αφορά στους μαθητές που η συμπεριφορά τους στην τάξη δημιουργεί προβλήματα στη διεξαγωγή του μαθήματος και δεν πείθονται στις υποδείξεις των διδασκόντων:

  • •Καταρχάς ενδείκνυται να παρεμβαίνει το 5μελές του τμήματος προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια της κατάστασης.  
  • •Να γίνεται προσπάθεια εξήγησης και κατανόησης των συνεπειών (συγκρούσεις με τους διδάσκοντες, διατάραξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενόχληση συμμαθητών)  από αυτήν την συμπεριφορά από τον/ους παραβάτη/ες, ώστε αυτός/οί  να αλλάζει/ουν τη συμπεριφορά του/ους.  
  • •Αν δεν υπάρχει διάθεση αλλαγής, τότε να συζητιέται το θέμα από τη Γενική Συνέλευση του τμήματος.  
  • •Να ενημερώνεται σχετικά ο υπεύθυνος καθηγητής και να ζητείται η μεσολάβησή του. 

– Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο  προβλέπεται να αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής (κα Καλούση, ΠΕ02 και κα Κότσαρη, ΠΕ01), τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, ανάλογα με τη σημαντικότητα και πολυπλοκότητα της αποκλίνουσας συμπεριφοράς.

– Σχεδιάζονται παιδαγωγικές παρεμβάσεις και αναπτύσσεται συνεργασία με τους γονείς προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

– Οι εκπαιδευτικοί που επιβάλουν αυστηρή επίπληξη ή και ωριαία αποβολή σε μαθητή συμπληρώνουν και δίνουν στον μαθητή το ανάλογο έντυπο, το οποίο αυτός προσκομίζει στη Δ/ντρια, ώστε να λάβει γνώση, να συζητήσει και να απασχολήσει τον μαθητή.

– Ο μαθητής που ελέγχεται και του επιβάλλεται αρμοδίως αποβολή παραμένει στο σχολείο και ορίζεται ο τρόπος απασχόλησής του σύμφωνα με τον νόμο.

– Η εμφάνιση των μαθητών να είναι ανάλογη με το ρόλο τους και ανάλογη /ενδεδειγμένη με τον σχολικό χώρο.

3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

_ H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

­­_ Αν τυχόν κάποιος μαθητής αισθανθεί θύμα σχολικού εκφοβισμού ή άλλος συμμαθητής αντιληφθεί ότι συμβαίνει σε κάποιον άλλον, δεν σιωπά. Ενημερώνει όποιον εμπιστεύεται περισσότερο (5μελές, εκπαιδευτικό, διεύθυνση), όπως και οι γονείς (ατομικά ή μέσω του Συλλόγου τους) ενημερώνουν άμεσα, αν υποπέσει στην αντίληψή τους να συμβαίνει κάτι στο παιδί τους, προκειμένου να γίνουν όλα όσα προβλέπονται για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.

_ Για τη δημιουργία του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της διαφορετικότητας προωθείται συνεργασία με φορείς για την ανάπτυξη προληπτικών ή παρεμβατικών δράσεων. Η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια “θύτη” και “θύματος” είναι βασικός επίσης παράγοντας στην επιτυχή διαχείριση του θέματος.

4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

– Το Σχολείο προγραμματίζει και οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζεται με τοπικούς, επιστημονικούς, επαγγελματικούς και άλλους φορείς για τη δρομολόγηση δράσεων, οι οποίες προγραμματίζονται σε τετραμηνιαία και ετήσια βάση, για ένα “ανοικτό” και δημοκρατικό σχολείο.

– Οι μαθητικές κοινότητες προτείνουν δραστηριότητες στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος λαμβάνει υπόψη του στον προγραμματισμό του τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών, ενώ και ενθαρρύνει τις πρωτοβουλίες των Μαθητικών Κοινοτήτων, ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να καλλιεργούν την υπευθυνότητα, τις ικανότητές τους, τα ενδιαφέροντά τους.

5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

– Η καλή και στενή συνεργασία Σχολείου και οικογένειας των μαθητών/μαθητριών, όπως και με το αντιπροσωπευτικό τους όργανο, τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την αποτελεσματική παιδαγωγική και κοινωνικοποιητική λειτουργία του. Σχολείο και γονείς συνεργάζονται με γνώμονα τη λογική ότι εκπαιδευτικοί και γονείς αποβλέπουν σε κοινό σκοπό – τη διαπαιδαγώγηση και μορφωτική, πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών -, τον αμοιβαίο σεβασμό, την τήρηση των ορίων που προκύπτουν από τους διαφορετικούς ρόλους, τη διάθεση επίλυσης των τυχόν ζητημάτων.

– Οι γονείς ενημερώνονται άμεσα και τακτικά για θέματα που αφορούν στη φοίτηση, την επίδοση και τη διαγωγή των μαθητών. Δύνανται να αξιοποιηθούν και τα διαδικτυακά μέσα για τακτικές συναντήσεις γονέων και Σχολείου.

– Στην ιστοσελίδα του Σχολείου υπάρχει στήλη αφιερωμένη στον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, ώστε να γνωστοποιούνται χρήσιμες πληροφορίες που τον αφορούν.

6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

     Η ποιότητα του σχολικού χώρου με καθαρούς και συντηρημένους χώρους αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, η διατήρηση της σχολικής περιουσίας είναι σημαντικός παράγοντας για την υγεία και συμβάλλει γενικότερα στην παιδαγωγική διαδικασία. Για αυτό συνειδητά διατηρούμε την καθαριότητα των χώρων, και ειδικότερα όσον αφορά στους μαθητές:

  • •Με ατομική ευθύνη, από το θρανίο τους φροντίζουν να απομακρύνουν κάθε βδομάδα ό,τι άχρηστο έχουν αποθηκεύσει σε αυτό. 
  • • Αποφεύγουν σκόπιμες φθορές και σκουπίδια. Μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και ενημερώνεται άμεσα ο κηδεμόνας του. 
  • •Προσέχουν ιδιαίτερα θέματα που αφορούν στην υγιεινή. Έτσι πετούν τις τσίχλες οπωσδήποτε σε καλάθι και δεν πετούν μπουκάλια και σερβιέτες στις τουαλέτες.   
  • •Ορίζονται επιμελητές εβδομαδιαίας θητείας με συγκεκριμένες ευθύνες (άνοιγμα παραθύρων, προμήθεια τάξης με κιμωλία – σπόγγο, επιτήρηση του χώρου, αν μείνει ξεκλείδωτος). 
  • •Καλό θα ήταν να αναπτύσσονται από τα τμήματα, με την αιγίδα του 15μελούς, δράσεις ανακύκλωσης πλαστικού και χαρτιού και σε ετήσια βάση να λειτουργεί η ομάδα σχολικού κήπου. 

_ Φροντίζουμε για την αισθητική αναβάθμιση του χώρου μας.  Οι μαθητές με τα 5μελή συμβούλια συζητούν αισθητικές παρεμβάσεις, οι οποίες υλοποιούνται μετά την έγκρισή τους από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

_ Σεβόμαστε τον χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου και τηρούμε τους κανόνες που ισχύουν για τη λειτουργία της και τη χρήση της από τους μαθητές.

_ Εφαρμόζουμε την κείμενη νομοθεσία για το κάπνισμα, την κατανάλωση καφέ και τα κινητά τηλέφωνα, κατανοώντας τη σημασία των απαγορεύσεων ως προσπάθεια περιορισμού των εξαρτήσεων, προάσπισης της υγείας, προαγωγής της κοινωνικότητας, ένδειξης σεβασμού.

_ Τηρούμε τα μέτρα για τον κορωνο-ιό, όπως αυτά εξειδικεύονται κάθε φορά, σύμφωνα με τις αποστελλόμενες οδηγίες.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I.

        Κανόνες για την  διαδικτυακή τάξη τηλεκπαίδευσης

     Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε όλοι τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες που αφορούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ο σεβασμός και η αμοιβαία εμπιστοσύνη μαθητών – εκπαιδευτικών διαφυλάσσει την παιδαγωγική σχέση και τη μαθησιακή λειτουργία. Έτσι οι μαθητές:

     α. Μπαίνουν με τα πραγματικά τους ονόματα (πρώτα ΕΠΙΘΕΤΟ) και mail  στην διαδικτυακή τάξη έγκαιρα. Η αποχώρηση από το μάθημα γίνεται με την άδεια του διδάσκοντος.

     β. Αν ζητηθεί από τον εκπαιδευτικό username ή άλλο διακριτικό σημείο ή να ανοιχτεί η κάμερα/μικρόφωνο για ταυτοποίηση του μαθητή, αυτός είναι υποχρεωμένος να υπακούσει.

     γ. Δεν παρενοχλούν με οποιοδήποτε τρόπο τα μαθήματα. Η είσοδος σε άσχετο μάθημα και οι ύβρεις ή άλλου είδους παρενόχληση συνιστούν διαδικτυακό εκφοβισμό.

     δ. Απαντούν στις ερωτήσεις των εκπαιδευτικών, ακόμη και αρνητικά – υποχρεούνται να ανοίγουν το μικρόφωνο ή να απαντούν στο chat. Είναι, εκτός της επίδοσης, θέμα ευγένειας και κοινωνικότητας.

    ε. Ο μαθητής οφείλει να έχει κοντά του τα βιβλία και τα τετράδια του μαθήματος.

    στ. Απαντούν στις εργασίες που τους αναθέτουν οι εκπαιδευτικοί

     ζ. Δεν χρησιμοποιούν στοιχεία του διαδικτυακού μαθήματος, για να προσβάλλουν εκπαιδευτικούς και συμμαθητές

    η. Ενημερώνουν για τυχόν τεχνικά προβλήματα σύνδεσης ή υποδομών το σχολείο ή τον διδάσκοντα.

     Οι εκπαιδευτικοί πάλι προσπαθούν να αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες των μαθητών τους, αντιμετωπίζουν όσο το δυνατόν τις δυστροπίες με υπομονή, χιούμορ, παιδαγωγική διάθεση, ανάλογα με τον χαρακτήρα τους, και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο περιεχόμενο και ήθος του λόγου τους.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II.

                        ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Σεισμός: πώς μπορούμε να προστατευτούμε

https://www.oasp.gr/sites/default/files/_%CE%9C%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%B1_%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82_%CE%B3%CE%B9%CE%B1_%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC.pdf

Σεισμός και προστασία σε εκπαιδευτικό Ίδρυμα σε περίοδο πανδημίας:

https://www.oasp.gr/sites/default/files/Poster%20EARTHQUAKE-PANDEMIC%2033X48.pdf

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

1. Διατηρούμε την ψυχραιμία μας.

2. Δεν κινούμαστε κατά τη διάρκεια του σεισμού.

3. Ακολουθούμε τον κανόνα: ΣΚΥΒΩ-ΚΑΛΥΠΤΟΜΑΙ-ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ.

4. Εκκενώνουμε τις αίθουσες  άμεσα, αφού ο εκπαιδευτικός ελέγξει ότι ο διάδρομος διαφυγής δεν εμποδίζεται, με  πρώτους τους μαθητές που βρίσκονται πλησιέστερα στην πόρτα. Ανάλογη σειρά τηρείται κατά την κίνηση των τμημάτων: πρώτα τα πλησιέστερα στην εσωτερική κλίμακα και όπως υποδεικνύεται στο σχέδιο εκκένωσης.

5. Οι μαθητές συγκεντρώνονται στο κέντρο της αυλής, στα προκαθορισμένα σημεία, και οι εκπαιδευτικοί παίρνουν παρουσίες.

6. Οι μαθητές παραμένουν στο προαύλιο στο ορισμένο σημείο, μέχρι να αποφασιστεί, ανάλογα με την κρισιμότητα της κατάστασης, να επιστρέψουν στην τάξη ή να τους παραλάβουν οι γονείς τους.

School_Regulations