Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού(1) ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Κλάδος /ειδικότητα ΠΕ02

Τίτλος Ομίλου ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Θεματική/θεματικές όπου εντάσσεται ο Όμιλος ΙΣΤΟΡΙΑ/ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αριθμός ωρών Ομίλου ανά εβδομάδα 2 ώρες
Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται ο όμιλος Α΄-Β΄-Γ΄

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μαθητές   να εξοικειωθούν με τις διάφορες μορφές παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα πριν και μετά πριν και μετά την υπογραφή της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων και του Πολίτη να κατανοήσουν τις κοινωνικές παραμέτρους πρόσληψης του ιστορικού γεγονότοςνα μελετήσουν το περιεχόμενο της Διακήρυξης και το ρόλο που διαδραμάτισε στην προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτωννα ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της συνύπαρξης με τον Άλλονα ενημερωθούν για τους τοπικούς και εθνικούς φορείς προάσπισης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο      
 
Διδακτική μεθοδολογία
Παρουσίαση/εισήγηση-ενεργητικές, βιωματικές μέθοδοι: έρευνα, συγκέντρωση υλικού, βιβλιογραφίας-συνεντεύξεις/ερωτηματολόγια,-εργασία σε ομάδες
Αναλυτικό πρόγραμμα
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 1η:Γνωριμία της ομάδας-ανίχνευση του τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα σχετικά ιστορικά γεγονότα: ευρύτερο πλαίσιο ως προς τις διαφορετικές μορφές παραβίασης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.   2η-6η: Έρευνα για τις μορφές παραβίασης και τους φορείς προάσπισης των ανθρωπίνων ελευθεριών,  με έμφαση στα  χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης, των Βαλκανικών πολέμων, της Μικρασιατικής καταστροφής και των Παγκοσμίων πολέμων.   7η: Μελέτη του περιεχομένου της Διακήρυξης του ΟΗΕ.   8η: Επίσκεψη στα Γ.Α.Κ.   9η: Απόληξη σε συμπεράσματα και ψηφιοποίηση εργασιών.   10η: Δημιουργία προπαγανδιστικής αφίσας από τους μαθητές με ανάλογο θέμα.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 11η-19η Έρευνα για τις μορφές παραβίασης και τους φορείς προάσπισης των ανθρωπίνων ελευθεριών κατά τα χρόνια μετά την υπογραφή της Οικουμενικής Διακήρυξης (10/12/1948).Συζήτηση-σύγκριση με τα δεδομένα πριν το 1948. Συνεντεύξεις τοπικών και εθνικών φορέων προάσπισης των Ανθρωπίνων ΔικαιωμάτωνΜελέτη βιβλιογραφίας-συμπλήρωση φύλλων εργασίας Απόληξη σε συμπεράσματα, ψηφιοποίηση εργασιών
ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ 20η-25η Επεξεργασία μεταδεδομένων – προετοιμασία βίντεο με συνεντεύξεις μαθητών

Διδακτικό υλικό Βιβλιογραφία σχετική με το ιστορικό γεγονόςΠαρακολούθηση σχετικών βίντεο

Τρόπος επιλογής μαθητών Κατά προτεραιότητα δήλωσης

Τρόποι αξιολόγησης μαθητών Δημιουργία φακέλου κάθε μαθητή με υλικό που συγκεντρώνει/ επεξεργάζεταιΦύλλα μηνιαίου ημερολογίου για καταγραφή συμμετοχής (εκπαιδευτικός και μαθητής)
Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου ΔΕΥΤΕΡΑ : 2 – 3.30
Τόπος διεξαγωγής Ομίλου 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες  
Συνεργασίες(ιδρύματα, οργανισμοί, φορείς, πρόσωπα κ. α) ΕΑΠ-,ΕΚΠΑ ,Πάντειο Πανεπιστήμιο, Δήμος Χαλκιδέων , Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας,5ο Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας, άλλα σχολεία του Δήμου(αν ανταποκριθούν στην πρόκληση)-ΓΑΚ, Διεθνής Αμνηστία Ίδρυμα Μαριάννας Βαρδινογιάννη

Εκπαιδευτικές επισκέψεις ΓΑΚ, Ελληνικές ΜΚΟ, Ίδρυμα Μαριάννας Βαρδινογιάννη

Τρόπος αξιολόγησης Ομίλου Αποτίμηση του βαθμού συμμετοχής και συνεργασίας των συμμετεχόντων, αξιολόγηση επίτευξης στόχων του Ομίλου.

Παραδοτέα   Φύλλα δημιουργικής γραφής (ημερολόγια….).   Δημιουργία  powerpoint.   Κατάθεση τελικής εργασίας στο Ίδρυμα  Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη.     Ανοιχτή παρουσίαση        

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ