Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού Ζωή Μπούρου
Κλάδος /Ειδικότητα ΠΕ 80
Τίτλος του ομίλουΕπιχειρηματικότητα- Καινοτομία:παράθυρο στο μέλλον
Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλοςΕπιχειρηματικότητα, καινοτομία, οικονομία, κυκλική οικονομία, βιωσιμότητα,αειφορία.
Αριθμός ωρών ομίλου ανάεβδομάδα2 ώρες
Τάξη ή τάξεις που απευθύνεταιο όμιλοςΑ΄ , Β΄και Γ Τάξη
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματαμε τη συμμετοχή στον όμιλο οι μαθητές /τριες: Θα γνωρίσουν τις έννοιες της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας Θα γνωρίσουν φορείς και ιδρύματα που βοηθούν στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας Θα αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και θα κάνουν πράξη τις ιδέες τους θα μάθουν να συνεργάζονται , να διατυπώνουν τις ιδέες τους , να λαμβάνουν αποφάσεις,να επιλύουν προβλήματα,να εργάζονται ομαδικά και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους θα ανοίξουν ένα παράθυρο στο μέλλον, να συνδεθούν με την πραγματική ζωή, να έρθουν σε επαφή με την αγορά εργασίας,να γνωρίσουν κάποια επαγγέλματα, και να αξιοποιήσουν την έμπνευση και τις δυνατότητές τους.
Διδακτική μεθοδολογίαΒιβλιογραφική τεκμηρίωση – βιωματικήδράση-ενημέρωση και συνεργασία με φορείς και οργανισμούς, συνεργασίες με άλλα σχολεία και πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
Αναλυτικό πρόγραμμα ( με συγκεκριμένοχρονοδιάγραμμα υλοποίησηςαπό Οκτώβριο μέχρι Μάιο)
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Α. Προσδιορισμός :α. θεματικών ενασχόλησης των υπο-ομάδων, β. τρόπου λειτουργίας υπο-ομάδας : σχεδιασμός ανάληψης αρμοδιοτήτων – καθορισμός παραδοτέου υλικούγ. τήρηση ημερολογίου δράσεων ομάδας
-Παρουσίαση φορέων- ιδρυμάτων που προάγουν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.Μέσα από παιχνίδια και συζητήσεις προσεγγίζουμε τις έννοιες: επιχειρηματικότητα, καινοτομία, ¨επιχειρείν¨.-Γνωριμία αλλιώς! Συνδεόμαστε- Δραστηριότητα “Δεξιότητες και αξίες”-Δραστηριότητα: “οικοδόμηση εαυτού”Προβολή εκπαιδευτικού υλικού για την καλλιέργεια του “επιχειρείν” στην εκπαιδευτική διαδικασία- καινοτομία.Γνωριμία με το Junior Achievement Greece-Εικονική επιχείρηση- Εξοικείωση με την πλατφόρμα.Σύνταξη Μαθησιακού Συμβολαίου.Γνωριμία με εκπαιδευτικά προγράμματα-Ονειρεύομαι σοφά,JA Greece-Εικονική επιχείρηση, JA GreeceΕπαφή με το εκπαιδευτικό υλικό Εικονική Επιχείρηση.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣΑ. Μέσα από παιχνίδια και συζητήσεις προσεγγίζουμε τις έννοιες: επιχειρηματικότητα, καινοτομία, ¨επιχειρείν¨, ευκαιρίες, συγκριτικό πλεονέκτημα,επιχειρηματικό σχέδιο, χρηματοδότηση.Β. Αξιοποίηση υλικού από τον κινηματογράφο και την επικαιρότητα για καινοτόμες δράσεις στην επιχείρηση.Γ. Επισκέψεις και γνωριμία με φορείς , προσωπικότητες και χώρους που σχετίζονται και ενθαρρύνουν την επιχειρηματικότητα και καινοτομία.Δ. Νομοθεσία- χρηματοδότηση.Δραστηριότητα “περιστοιχισμένοι από έγνοιες”Προγραμματισμός για εικονική επιχείρηση.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
– Προετοιμασία δράσης: βιωματική δράση με ιδέες και κατασκευές για το bazaar του σχολείου

Γνωριμία με εκπαιδευτικά προγράμματαΟνειρεύομαι σοφά,JA GreeceΕικονική επιχείρηση, JA Greece

2


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ -ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
-Ανάθεση εργασιών και οργάνωση ομάδων για την εκπόνηση projects για καινοτόμες επιχειρήσεις και συμμετοχή σε διαγωνισμό μαθητικής επιχειρηματικότητας.-Επιμόρφωση για επιχειρηματικότητα και κοινωνική επιχειρηματικότητα-Δημιουργία εικονικής επιχείρησης-Ολοκλήρωση και παράδοση εργασιών για συμμετοχή σε διαγωνισμό της δικής τους εικονικής επιχείρησης.Προετοιμασία για Εμπορική Έκθεση στην Αθήνα
 ΜΑΡΤΙΟΣ
-Εμπορική Έκθεση στην Αθήνα-Συναντήσεις και ενημέρωση από φορείς,όπως η Περιφέρεια,το Επιμελητήριο, το Οικονομικό Επιμελητήριο, χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα κ.α.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ-Συναντήσεις (δια ζώσης ή διαδικτυακά) με προσωπικότητες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά,που έχουν βραβευτεί για τις επιχειρηματικές τους ιδέες και προσωπικότητες από τον πανεπιστημιακό χώρο που σχετίζονται ή ενθαρρύνουν την επιχειρηματικότητα .

ΜΑΙΟΣ
-Ολοκλήρωση και κλείσιμο εργασιών για συμμετοχή σε διαγωνισμό ή τη δική τους εικονική επιχείρηση.-Απολογισμός-Αναστοχασμός – Αξιολόγηση Ομίλου 
Διδακτικό υλικό( έντυπο και ηλεκτρονικό)-Αλφαβητάρι Οικονομικών,ActionAid-Υλικό από Καινοτομία και επιχειρηματικότητα, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών-Εκπαιδευτικό πρόγραμμα : Εικονική επιχείρηση ,JA Greece-Υλικό από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αγωγής Υγείας : «Στηρίζομαι στα πόδια μου»      – Υλικό από το Εκπαιδευτικά προγράμματα: από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων “Δημοκρατία και Εκπαίδευση”
Τρόπος επιλογής τωνμαθητώνΜε κλήρωση σε περίπτωση που υπερβαίνουντο όριο των 20 μαθητών
Τρόποι αξιολόγησης των μαθητών-Αυτό-αξιολόγηση-Ετερο-αξιολόγηση-Διενέργεια Quiz – έλεγχος γνώσεων και το μήνα Απρίλιο
Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα( ημέρα / ώρα έναρξης / ώρα λήξης )Ημέρα : Δευτέρα Ώρα έναρξης :2.00 Ώρα λήξης : 3.30 ή άλλη μέρα.
Τόπος διεξαγωγής ομίλουΣχολική αίθουσα με διαδραστικό πίνακα ή δυνατότητα χρήσης υπολογιστή
Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες– Δημήτρης Γεωργίου, strartup-εκπρόσωποι από Επιμελητήριο Εύβοιας και Πελοποννήσου, και  Οικονομικό Επιμελητήριο-εκπρόσωπο από Περιφέρεια Στ. Ελλάδας-εκπρόσωπο από JA Greece (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων, Junior Achievement Greece)-εκπρόσωπο από Κοιν.Σ.Επ.-επιχειρηματίες
Συνεργασίες( ιδρύματα , οργανισμοί , σχολεία φορείς , πρόσωπα κ.α.)-Συνεργασία με όμιλο ρητορικής και όμιλοπληροφορικής  του σχολείου-Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών, 2ο Επαλ Χαλκίδας-Ο.Π.Ακαι Πανεπιστήμιο Πατρών-ΕΚΠΑ, παράρτημα Ψαχνών-Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης-tipping point/100 mentorsΟικονομικό Επιμελητήριο και Επιμελητήριο Εύβοιας
Εκπαιδευτικές επισκέψεις
-Μουσείο Αρέθουσα, Χαλκίδα
-Επιχειρήσεις της περιοχής ,Εκπαιδευτικά    Ιδρύματα, Μαθητική Έκθεση Αθήνα.
Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου-Διοργάνωση ημερίδας για την επιχειρηματικότητα– ανοιχτής εκδήλωσης παρουσίασης του έργου του ομίλου-Ερωτηματολόγιο αποτίμησης γνώσεων – συναισθημάτων-Αξιολόγηση επίτευξης στόχων καιχρονοδιαγράμματος
ΠαραδοτέαΦάκελος παραδοτέων:α. έκθεση πεπραγμένων, β.βιβλίο ύλης, γ. παρουσιολόγιο, δ. κατάσταση μαθητών που ολοκλήρωσαν επιτυχώς/ανεπιτυχώς τη φοίτησή τουςΕργασίες- εικονικές επιχειρήσεις των μαθητών/τριωνPptx παρουσίασης των δράσεων του προγράμματος που υλοποιήθηκε το σχ. έτος 2023-24