Το σχολικό έτος 2021-2022 σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε μία διδακτική πρόταση στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών της Β΄ τάξης του Ανθρωπιστικού προσανατολισμού. Βασικό μέλημα, όταν οργανώναμε τη διδασκαλία του μαθήματος (Ρητορικά κείμενα, Λυσία: Μαντίθεος), ήταν η προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το μάθημα μέσω της αίσθησης εγγύτητας του δικού τους κόσμου με τον κόσμο των κειμένων. Απώτερος στόχος η γνωριμία με την κοινωνία που δημιούργησε το συγκεκριμένο κείμενο. Επίσης η κατανόηση ότι γενικότερα οι κοινωνίες οργανώνονται θεσμικά και εθιμικά ανάλογα με τις ανάγκες τους διαχρονικά.
Η επίτευξή του στόχου επιδιώχθηκε επικεντρώνοντας την προσοχή σε σημεία του κειμένου που εγείρουν ζητήματα με νόημα για τους σημερινούς μαθητές. Έτσι η κατανόηση της κοινωνίας και του πολιτισμού της αρχαιότητας έγινε με αφορμή γλωσσικά και πραγματολογικά στοιχεία του κειμένου τα οποία συνεξετάστηκαν στη συγχρονία των μαθητών.
Τέλος υπήρξε η προσδοκία ενός άλλου τύπου “χρησιμοθηρίας”, σύγχρονης και εναρμονισμένης με την εποχή, με την ανάπτυξη της πολιτότητας στους μαθητές μέσω της άσκησης στο ρητορικό λόγο και την πειθώ.
Η πρόταση δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2022. (http://neospaidagogos.online/files/32_Teyxos_Neou_Paidagogou_Septemvriou_2022.pdf )
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ-ΓΙΑ-ΛΥΣΙΑ_ΜΑΝΤΙΘΕΟΣ-1