Στο σχολείο μας, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, υλοποιείται δράση με τίτλο “Σκακιστική γωνιά”. Η δημιουργία της σκακιστικής γωνιάς έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές μας να γνωρίσουν το σκάκι καλύτερα, παίζοντας παρτίδες με συμμαθητές τους, επιλύοντας σκακιστικούς γρίφους «δι’ αλληλογραφίας», διαβάζοντας ενημερωτικά σκακιστικά φυλλάδια .

Η ενασχόληση με το σκάκι ενδυναμώνει μια σειρά ικανοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η λογική ανάλυση, η μεθοδικότητα και προσοχή, αλλά και μια σειρά αξίες και συμπεριφορές, όπως η αυτοκριτική στάση και η υπευθυνότητα. Έτσι το σκάκι δεν βοηθά μόνο στην ανάπτυξη της ευφυΐας των μαθητών, αλλά και στο να αξιοποιούν την ευφυΐα τους για δημιουργικούς στόχους. Στο σκάκι έχουμε μια συνεχή διαδικασία κρίσης, σύγκρισης και δημιουργικής σκέψης, σε όλα τα επίπεδα, που απαιτεί αυτοσυγκέντρωση.  Eχει μεν υπόσταση παιχνιδιού, αλλά εμπεριέχει στοιχεία τέχνης (δημιουργικότητα), επιστήμης (στον τρόπο μελέτης του) και αθλήματος (συναγωνισμός).

Το ενδιαφέρον και το πάθος των μαθητών για το άθλημα, αποτέλεσε αφορμή και πρόκληση για να προσεγγίσουμε και άλλες οπτικές του αθλήματος εντός του σχολικού ωραρίου. Με δύο τηλεοράσεις να έχουν τοποθετηθεί στην σκακιστική γωνιά, εκτός από το καθημερινό πρωινό μας ενημερωτικό μαγκαζίνο, προβάλλονται πληροφορίες και ιστορικά στοιχεία για το σκάκι, διάσημες ιστορικές παρτίδες και η στήλη “Σαν σήμερα στο Σκάκι”.

O νεοαποκτηθείς 3D εκτυπωτής, άνοιξε νέους δρόμους καινοτομίας και δημιουργικότητας στο σχολείο μας. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας αυτής, μας ενέπνευσε να δημιουργήσουμε σετ σκακιού, προσαρμοσμένα σε διάφορα χρώματα και σχέδια. Από μοντέρνα και μινιμαλιστικά έως και φανταστικά ή εμπνευσμένα από κλασικά έργα τέχνης, οι επιλογές είναι απεριόριστες. Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα από τη διαδικασία εκτύπωση δύο σετ σκακιού (μαύρα-λευκά και κόκκινα λευκά).

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Γιώργος Τσάλλας, Πληροφορικός – Γεωργία Πανταζή, Φιλόλογος