Κατά το σχολικό έτος 2024 – 2025 πραγματοποιήθηκε διαθεματική δράση που αφορούσε στα μαθήματα των θρησκευτικών και της φυσικής και εφαρμόστηκε στο εκπαιδευτικό περιβάλλον της Πρώτης και της Δευτέρας λυκείου. Η δράση φέρει τον τίτλο ΄΄δύναμη, φως και ενέργεια μέσα από την οπτική του Μεγάλου Βασιλείου΄΄(αξιοποιώντας την ομιλία του στην εξαήμερο δημιουργία του σύμπαντος) και επεξεργάζεται αντίστοιχες ενότητες των σχολικών εγχειριδίων και των δύο γνωστικών πεδίων.
Ως βασικός στόχος της δράσης τέθηκε η διαπίστωση του συσχετισμού των δύο επιστημονικών πεδίων μέσα από την προσεκτική διερεύνηση των παραμέτρων εκάστου στη βάση της ολιστικής προσέγγισης της γνώσης. Ως εκ τούτου, προς επίτευξη του βασικού στόχου αλλά και των επί μέρους ζητούμενων, τα οποία έχουν οριστεί αναλυτικά στην εκπαιδευτική πρόταση που κατατέθηκε στην αρχή του σχολικού έτους, οι υπεύθυνοι της δράσης προχωρήσαμε σε ενδεδειγμένες ενέργειες:
α) Αρχικά, χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα e-me δημιουργώντας τη δική μας κυψέλη και εντάσσοντας σ΄ αυτήν το σύνολο των μαθητών της πρώτης και της δευτέρας τάξης του Πρότυπου ΓΕΛ Χαλκίδας και τμήματος της Δευτέρας λυκείου του 3ου ΓΕΛ, με το οποίο συνεργαστήκαμε στα πλαίσια της καλής πρακτικής διάχυσης της γνώσης μεταξύ όμορων σχολείων. ( https://e-me.edu.gr/groups/EKGTIK2024-25)
β) Στη συνέχεια παραθέσαμε σε αυτήν τα links του ψηφιακού υλικού, τα οποία εξυπηρετούσαν το σκοπό της δράσης. Ενδεικτικά παραθέτουμε δύο από αυτά:
γ) Ενισχυτικά, ανεβάσαμε σχετικό ενημερωτικό υλικό για όσα ζητήματα προέκυψαν κατά τη διαχείριση του θέματος, μαζί με τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας σταυρόλεξα και κουίζ.
δ) Παράλληλα, διαχειριστήκαμε το ψηφιακό και έντυπο υλικό και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στις σχολικές αίθουσες.
ε) Ακολούθησε επίσκεψη ομάδας μαθητών στην ΄΄Εστία Γνώσης΄΄ και διάλεξη από τον επιστημονικό μας συνεργάτη, τον κύριο Αντωνίου, σχετικά με τη δημιουργία του σύμπαντος. Οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας και δελτίο εξόδου.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους πραγματοποιήθηκε συνεργασία με τον Όμιλο Αρχειακής Έρευνας και επίσκεψη στη Φινλανδία με περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο συνδέθηκε με τους όρους του σεβασμού και της προστασίας του σύμπαντος που μας περιβάλλει.
Κατά την ολοκλήρωση της δράσης, διαπιστώθηκε από τους μαθητές η στενή συνεργασία των γνωστικών πεδίων των θρησκευτικών και της φυσικής καθώς και το ότι ο κάθε χώρος θέτει διαφορετικά ερωτήματα. Η φυσική ερευνά τον τρόπο και το χρόνο των συμβάντων ενώ η θεολογία το πρόσωπο ,το οποίο υποκινεί αυτά και τον λόγο, για τον οποίο παραχωρούνται.
Το κλείσιμο της δράσης συνοδεύτηκε από συμπερασματικά γραφήματα.


